cAkaRaN hIDuP














Semangat punya pasal aku gagahkan juga diri aku ni untuk bangun seawal pagi semata2 utk berjuang bersama2 rakan2 yang lain.Aku dan rakan2 yg lain menaiki Komuter menuju ke tempat yg telah dirancangkan.Sebaik sahaja sampai ditempat yg dikatakan iaitu padang merdeka aku dpt lihat byk kelibat2 PAK SEDARA(polis) disekitar tersebut.Kami tidak terus ke padang merdeka dan hanya memerhati dari jauh sambil menunggu arahan seterusnya.Semakin lama semakin ramai kelibat rakan2ku yg lain hadir..PAK SEDARA pun kelihatan mula bergerak.Mereka mula menghampiri kami yg berada disekeliling.Aku dan abg2 ku berlagak seperti pelancong yg bru samapi KL..hihhihihihih..byk juga mata2 PAK SEDARA yg aku dpt knl pasti..Dlm hati sebenarnya mkin x sabar..hihihihhihi..setelah hampir sejam menunggu akhirnya kami mendapat arahan supaya bergerak ke hadapan sogo sambil membawa sempandok dan bena.Sorakan seperti "STUDENT POWER" dan "HAPUSKAN KEZALIMAN" cukup membuatkn diri aku semakin bersemangat.Aku semakin bersemangat apabila pemandu kereta,bas dan motor yg melihat kami turut menjerit "Teruskan perjuangan kamu"... Ya Allah...saat itu aku mengucap panjang kerana ada mereka yg faham tentang perjuang kami ini..terima kasih banyak2..









Saat kemuncak berlaku apabila ketua2 kami meminta kebenaran utk membuat sidang media mengenai isu yg kami ketengahkan namun dihalang oleh PAK SEDARA yg mengatakan yg menjerit mengatakan KAMI BODOH..Kalau kami bodoh,kami akan jdi pak turut macam korang la..(PAK SEDARA).Sanggup jdi pak turut asal kan perut dia kenyang..tpi ada x pak cik2 semua kisah psl nasib org lain yg ditindas dan dizalimi kat luar sana tu..ada pak cik kisah??????? klu bkn kami yg thu akn semua ni sama lagi..Student2 U xde hak utk bersuara.Semuanya nk diaturkan mcm robot...xde langsung peluang bersuara.mcm bdk2 sekolah...






Beberapa rakan ku telah ditahan sewaktu demo ini dijalankan.Aku sedikit bertuah krn berjaya meloloskn diri dan diselamatkan oleh abg2 ku yg turut berada disana...aku melihat gelagat PAK SEDARA yg mcm samseng.."Woi,,,aku ni polis tau.."la..kami tau la Pak cik Oiiiii .dia tu x sakit tekak ke dok menjerit ckp dia polis..adoi2..Gila kuasa ke apa ni..huhuhuhuh









0 Responses

Post a Comment